ЗДО №9, ”Ластівка”, Ворзель
Ірпінь, Київська область

Тиждень пам`яті "Ми тебе не забудем, Тарасе"

Наближається визначна дата - день народження великого українського поета, художника, національного генія Т.Г.Шевченка. Тому основне завдання сьогодні - запалити в душі малюків вогник цікавості до творчості великого Кобзаря; викликати інтерес до культурної спадщини українського народу. В зв`язку з цим у нашому садочку з 10 по 14 березня буде проходити тиждень під гаслом "Ми тебе не забудем, Тарасе".

   

Звіт про проведення тижня

«Ми не забудемо тебе, Тарасе»

 

      Т.Г.Шевченко – великий український народний поет. Життя нашого генія таке дивне, що слухаючи про нього, можна було б сказати, що це якась легенда, коли б усе те не було правдою. Робота по ознайомленню з життям та творчістю Кобзаря проводиться систематично і в певній послідовності. Зміст такої роботи полягає в ознайомленні із його життєвим та творчим шляхом; формуванні почуття патріотизму, ставлення до рідної мови; вихованні морально-духовних цінностей дошкільників. Необхідно відзначити, що така робота сприяє всебічному розвитку дітей, розвиваючи у них не тільки мовлення, але і такі розумові здібності, як пам’ять, увага, мислення. Для того, щоб показати дітям якою милозвучною і мелодійною є наша українська мова, мова нашого Кобзаря, спонукаємо дітей вслухатися в її звучання.

З 10 по 14 березня 2014 року в ДНЗ № 9 «Ластівка» смт. Ворзель було проведено тиждень пам’яті Т.Г.Шевченко «Ми не забудемо тебе, Тарасе» з метою розширення та закріплення знань дітей про творчість та життя великого поета, прищеплювати любов до творів видатного поета, виховання морально-духовних цінностей.

       У тижні пам’яті Т.Г.Шевченко брали участь усі групи даного дошкільного навчального закладу. Були використані різні форми організації дитячої життєдіяльності: читання та вивчення з дітьми творів сина українського народу Т.Г.Шевченко, проведення тематичних занять по ознайомленню з творчістю та життям відомого поета, організація дидактичних ігор, розгляд ілюстрацій до вивчених творів.

 Вихователі при написанні тижневих планів врахували тиждень пам’яті Т.Г.Шевченко, відповідно підбирали наочний, ілюстративний і демонстративний матеріали. Теоретичний матеріал відповідав вимогам Базового компоненту, а саме був науковим, логічним, послідовним та доступним для дітей усіх вікових категорій.

Основні завдання тижня «Ми пам’ятаємо тебе, Тарасе» було досягнуто завдяки співпраці вихованців і педагогів.

       Минають віки, стираються написи на камені, тліють книги, руйнуються будівлі, але слово Шевченка – живе і вічне. Вивчаймо його, виконуймо його заповіти, які посилав він синам свого народу.

 

 

 

 Управління освіти та науки Ірпінської міської ради

Ірпінський навчальний заклад №9 «Ластівка» (ясел-садок) с.м.т. Ворзель

 

 Заняття з Розвитку мовлення

в старшій групі

 на тему: «Дітям про Шевченка»

 

 

Підготувала та провела:

 Лінчук Раїса Леонідівна

 

2014 рік

Програмовий зміст: Поглиблювати знання  дітей про життєвий та творчий шлях Т.Г.Шевченка. Формувати у дітей знання про видатних українців, розвивати память, уважність та активність під час заняття.

Виховувати любов до краси поетичного слова , викликати бажання  вивчати твори поета ,розуміти їх зміст.
Попередня робота: вивчення віршів поета,
                                                              Хід заняття

 Вихователь   Щовесни , коли тануть сніги
І на рясті просує  «веселка»
Повні сил і живої снаги , 
Ми вшановуємо пам'ять Шевченка.

Саме в такий березневий  світлий час яскраво засяяла над Україною зірка Т.Г.Шевченка – пророка, поета , художника.
Сьогодні ми зустрінемося з великим українським поетом Т.Г.Шевченком. А чому саме зараз? Бо день народження і день смерті його стоять поряд   9 – 10 березня. Між цими двома березневими днями 47 років життя , яке стало славою і гордістю українського народу.
Сьогодні ми звертаємося до поета , який став для України заповітною думою , її без-смертною піснею. Тож нехай вогонь його душі ( запалюю  свічку ) запалить у наших серцях іскорку віри , надії , любові до рідної землі , свого народу.
- Придивіться до портрета Т.Г.Шевченка. І ви обов'язково  зустрінетесь з його сумними очима , в яких затаїлись невиплакані сльози , біль і печаль. Високе чоло свідчить про високий розум. Ми ніби  відчуваємо , як його переповнюють думи. Про що ж він мріє? А мріє він про свою долю безталанну ,  про далеких рідних людей , про Україну.

Багато років  на Україні  було кріпаки і пани. Кріпаки – убогі, неписьменні люди мусили важко працювати, задарма, на пана. Пани зневажали своїх кріпаків, крім того ,що заставляли їх працювати , били і навіть могли продати або подарувати іншому панові . і саме в той час народився Т.Г.Шевченко
      
                                          В похилій хаті край села ,
                                          Над ставом чистим і прозорим ,
                                          Життя Тарасику дала
                                          Кріпачка – мати , вбита горем.
           
Народився Тарас Шевченко в селі Моринці на Черкащині у бідній родині . Батька Тара-са звали Григорій Іванович, а матір – Катерина Якимівна.
Жили вони в злиднях, багато працювали, щоб прогодувати сім’ю, а сім’я була чимале-нька – п’ять сестричок Тарасових і двоє братів. А звали їх: Катерина, Ярина, три Марії, Микита і Йосип.
Старша сестра Катерина була Тарасові за няню. Вона доглядала меншеньких дітей, го-дувала їх, коли батьки працювали на панському полі, поралася в хаті й надворі. Тарас дуже любив свою сестричку-няню, слухався її. Він був допитливий, вразливий, усім ці-кавився. Любив малий Тарас бавитися з дітворою, а ще більше слухати казки, пісні. Прийде, бувало, мати з роботи, сяде відпочивати, згорнувши свої натруджені за день руки, а він до неї горнеться, просить казку розказати, пісню заспівати. А ще більше лю-бив Тарас розповіді діда Івана Шевченка. Слухати його збиралася не тільки сім’я Шев-ченків, а й багато сусідів. Дідусь розповідав про героїв, які боролися за правду, за кра-ще життя простих людей, розповідав про повстання селян-кріпаків проти панів. Опові-дання діда Івана будили у Тараса думи про долю кріпаків.
Дитяча радість Тараса потьмарилася горем ще в дев’ять років, коли померла мама. А через два роки помер і батько. Ось, як про це пише Шевченко: 
            Там матір добрую мою
            Ще молодую у могилу
            Нужда та праця положила.
            Там, батько, плачучи з дітьми, 
            А ми малі буди і голі,
            Не витерпів лихої долі,
            Умер на панщині,
            А ми-розлізлися межи людьми,
            Мов мишенята…            
І почалося страшне сирітське життя. Тарас оселяється у дяка в школі - як школяр і дяків помічник.  Він за те що вчився мусив виконувати всю роботу в школі та вдома у дяка. Небагато пройшло часу, але багато змінилося в житті хлопця. Він відчував потяг до поезії, малярства. В 14років його забирають працювати до поміщика - пана Енгельгарда. Важкими були його дитячі роки. ..
    - Почав писати вірші Тарас ще в дитинстві. Перша його збірка вийшла під назвою «Кобзар» . Знаєте чому?
Коли Тарас був малий, він любив слухати пісні про народ, його життя. Ці пісні співали дідусі і грали на кобзі. Їх називали кобзарями. А Шевченко писав вірші про народ, і тому назвав свою книгу «Кобзар».
Всьому світові відома ця збірка 
Вірші Шевченка перекладені різними мовами
     - Діти, чому ця книга називається «Кобзар» ?

(відповіді дітей )

     - Діти, а які вірші Т.Г. Шевченко ви знаєте?

 
(діти читають вірші)

 


 

Дитина 1.   Вітер віє-повіває,
                    По полю гуляє.
                    На могилі кобзар сидить
                    Та на кобзі грає.
                    Кругом його степ, як море
                    Широке, синіє;
                    Кругом хвилі як ті гори ні землі ні неба 
                    Серце мліє, а Козакам того тільки й треба   
                    Пливуть собі та співають рибалка літає 
                    А попереду Отаман веде куди знає.

Дитина 2.           Встала весна, чорну землю
                           Сонну розбудила,
                           Уквітчала її рястом,
                           Барвінком укрила.
                           А на полі жайворонок,
                           Соловейко в гаї -
                           Землю, убрану весною,
                           Вранці зустрічають.

Дитина 3.  Сонце заходить, гори чорніють, 
                   Пташечка тихне, поле німіє, 
                   Радіють люде, що одпочинуть, 
                   А я дивлюся... і серцем лину 
                   В темний садочок на Україну. 
 
Дитина 4.        Світає, край  неба   палає,
                        Соловейко в  темнім  гаї   …
                        Сонце      зустрічає    
                        Тихесенько  вітер    віє,
                        Степи, лани    мріть…
                        А іноді така печаль
                        Оступить душу, аж заплачу,
                        А ще, до того, як побачу
                        Малого хлопчика в селі.
                        Мов одірвалось од гіллі,
                        Одно-однісіньке під тином
                        Сидить собі в старій ряднині.
                       Мені здається, що се я,
                       Що це ж та молодість моя.

 
 - Молодці дітки. А про що писав в своїх творах Т.Г. Шевченко?
(відповідь дітей)
 - Про природу та красу рідного краю, про минуле тяжке життя, про свою сім'ю, про любов до матері)

     - Багато віршів написані Шевченком покладені на музику. Це пісні «Заповіт», «Зацві-ла в долині», «Реве та стогне Дніпр широкий»,«Стоїть гора високая», «Думи мої думи», «Садок вишневий коло хати»,«Ой, у полкалина»

 

 

Підсумок

  • про яку визначну людину ми сьогодні говорили?

Який ваш улюблений вірш Шевченка?

 

 

Управління освіти та науки Ірпінської міської ради

 

Ірпінського дошкільного навчального закладу № 9 « Ластівка» (ясел-садок) с.м.т. Ворзель

 

 

Конспект заняття з Розвитку мовлення

 з дітьми молодшої групи "Капітошка".

Тема: "Розповімо дітям про Т.Г.Шевченка".

                                                   

 Підготувала та провела : Скоростинська Альона костянтинівна

2014 рік

Програмовий зміст: ознайомити дітей з великим сином українського народу Т. Шевченком та окремими його творами для дітей; виховувати інтерес до української літератури, вчити дітей відповідати на запитання вихователя за змістом розповіді, формувати у дітей знання про видатних українців, розвивати память, уважність та активність під час заняття, закріпити з дітьми уявлення про великого поета Т.Шевченка.

    Дидактичний  матеріал: портрет Т. Г. Шев­ченка, оздоблений рушником, зображення хати батьків Шевченка, ілюстроване видання віршів поета для дітей.

                                                     Х і д    з а н я т т я

Розповідь вихователя біля портрета Т. Г. Шевченка вірша:

В похилій хаті край села

Над ставом чистим і прозорим

Життя Тарасику дала

Кріпачка – мати, вбита горем.

       — Було це дуже давно. У бідній селянсь­кій родині Шевченків, яка жила ось у такій хаті (показує малюнок), народився син, якого назвали Тарасом. Ріс Тарасик, допо­магав батькам, але найбільше любив малювати. Коли підріс, почав учитися в шко­лі. Вчився дуже добре. Але через деякий час помирають Тарасова мати, а потім і батько. І Тарасикові довелося важко працювати, щоб якось жити. Змалечку він любив не тільки малювати, але й писати вірші.            Коли виріс, став поетом. Писав Шевченко про рідну природу, про Україну, про український народ і його тяжке життя.

         Український народ дуже любить свого поета, бо він усе життя хотів, щоб той жив вільно, щасливо. У Києві є пам'ятник Тарасові Шевченку, є його музей (показує ілюстрації). Поет давно помер і похований у Каневі над Дніпром. Але в народі він живе вічно. Живуть і його вірші. Вони звучать по радіо, їх учать діти у школі і в дитячих садках. Українці шанують свого улюбленого поета, прикрашають його портрет рушника­ми, квітами.

        Сьогодні ми послухаємо кілька віршів Шевченка й один з них вивчимо напам'ять. Сідайте ближче до мене, будемо розглядати малюнки і слухати вірші.

       Читає вірші «Тече вода з-під явора», пояснюючи деякі слова: пишається, гай, качаточка.

        Фізкультхвилинка.

       Повідомивши, що багато віршів Тараса Шевченка покладено на музику,  а саме на вірші «Реве та стогне» та  «Думи мої». Потім діти заучують вірш «Встала весна» .

— Про що цей вірш? (— Про весну, про її красу.)

  Підсумок заняття.

1. То як звали українського поета, про якого я вам сьогодні розповідала?            

2. Яким було життя поета?                                                                                     

3. Шевченко – це хто?                                                                                       

4. Який із прослуханих творів тобі найбільше сподобався? Чому?

 

 

 

 

 

 

 

 

Управління освіти та науки Ірпінської міської ради

Ірпінський дошкільний навчальний заклад № 9 «Ластівка»

(ясел – садок) смт Ворзель

 

Заняття з ознайомлення видатними людьми на тему:

ТВОРЧИЙ ШЛЯХ ТАРАСА ГРИГОРОВИЧА ШЕВЧЕНКА

 

Підготували та провели вихователі:

Поснова Раїса Геннадіївна

Рачок Ліна Кузьмівна

 

 

 

 

 

Ворзель, 2014 р.

Тема. ТВОРЧИЙ ШЛЯХ ТАРАСА ГРИГОРОВИЧА                                                          

          ШЕВЧЕНКА

Програмовий зміст: продовжувати ознайомлювати дітей із життям і творчістю великого українського поета Т.Г. Шевченка; прищеплювати інтерес до національного колориту; виховувати любов до української мови.

Обладнання: портрет Т.Г. Шевченка, ілюстрації до вірша ”Садок вишневий коло хати”. Демонстрація макету подвір’я, тину, гілочки вишні. Відповідні ілюстрації (відповідні малюнки), уривки з віршів до дидактичної гри “Знайди малюнок”.

 

ХІД ЗАНЯТТЯ

 

Вихователь. Діти, подивіться на портрет і пригадайте, хто це?

Бесіда з дітьми.

  • Де ви бачили цей портрет?
  • Хто такий Тарас Григорович Шевченко?
  • Які ви знаєте вірші, написані ним?

Тарас Григорович Шевченко народився у великій бідній сім’ї. Старша сестра навчила його читати й малювати. Тяжко жилося кріпосній сім’ї. Але Тараса помітили і допомогли йому продовжити навчання. Знаючи багато народних пісень, розповідей, він почав писати вірші про Україну, про її народ, про життя селян, про природу.

 

Вихователь із дітьми розглядають ілюстрації і читають вірш Садок вишневий коло хати.

 

Демонстрація макету подвір’я, тину, гілочки вишні.

 

Бесіда за змістом вірша.

  • Хто написав цей вірш?
  • Про яку пору року говориться у вірші?
  • Чому ви так вирішили?

 

Вихователь знову підводить дітей до портрета поета, прикрашеного рушником.

 

  • Діти, як ви думаєте, чому портрет прикрашено рушником? (відповіді дітей.)

 

Читання віршаДивлюся, аж світає…

 

Бесіда за змістом твору.

  • Як ви гадаєте, яку частину доби поет описав у своєму вірші?
  • Як ви розумієте вислів “Край неба палає”?

 

Дидактична гра “Знайди малюнок”

 

Вихователь читає уривки з віршів, у яких говориться про частини доби, а діти добирають відповідні малюнки.

 

Підсумок

Вихователь .Ось і згадали ми про великого українського поета, який любив свою Батьківщину і хотів, щоб усі теж любили її.

 

 

 

Управління освіти й науки Ірпінської  міської ради

Ірпіньский дошкільний навчальний заклад №9

(ясел-садок) смт. Ворзель

 

Інтегроване заняття в старшій групі "Сонечко"

 

На тему: «Дітям про Шевченка»

 

Підготувала і провила вихователь:

Яригіна Ірина Миколаївна

Ворзель – 2014

Програмовий зміст: Поглиблювати знання дітей про життєвий та творчий шлях Т.Г.Шевченка.

Виховувати любов до краси поетичного слова , викликати бажання вивчати твори поета ,розуміти їх зміст.

Попередня робота: вивчення віршів поета.

Обладнання: портрет Т.Г. Шевченка, ілюстрація до творів, технічні засоби навчання, записи пісень на слова Т.Г. Шевченка, свічка.

Хід заняття

Вихователь Щовесни , коли тануть сніги

І на рясті крокує весна

Повні сил і живої снаги ,

Ми вшановуємо пам'ять Шевченка.

Саме в такий березневий світлий час яскраво засяяла над Україною зірка Т.Г.Шевченка - пророка, поета , художника.

Сьогодні ми зустрінемося з великим українським поетом Т.Г.Шевченком. А чому саме зараз? Бо день народження і день смерті його стоять поряд 9-10 березня. Між цими двома березневими днями 47 років життя , яке стало славою і гордістю українського народу.

Сьогодні ми звертаємося до поета , який став для України заповітною думою , її безсмертною піснею. Тож нехай вогонь його душі ( запалює свічку) запалить у наших серцях іскорку віри , надії, любові до рідної землі, свого народу.

- Придивіться до портрета Т.Г.Шевченка. І ви обов'язково зустрінетесь з його сумними очима , в яких затаїлись невиплакані сльози , біль і печаль. Високе чоло свідчить про високий розум. Ми ніби відчуваємо , як його переповнюють думи. Про що ж він мріє? А мріє він про свою долю безталанну , про далеких рідних людей , про Україну.

Багато років на Україні було кріпаки і пани. Кріпаки - убогі, неписьменні люди мусили важко працювати, задарма, на пана. Пани зневажали своїх кріпаків, крім того ,що заставляли їх працювати , били і навіть могли продати або подарувати іншому панові. і саме в той час народився Т.Г.Шевченко

В похилій хаті край села ,

Над ставом чистим і прозорим,

Життя Тарасику дала

Кріпачка - мати , вбита горем.

Народився Тарас Шевченко в селі Моринці на Черкащині у бідній родині. Батька Тараса звали Григорій Іванович, а матір - Катерина Якимівна. Жили вони в злиднях, багато працювали, щоб прогодувати сім'ю, а сім'я була чималенька п'ять сестричок Тарасових і двоє братів. А звали їх: Катерина, Ярина, три Марії, Микита і Йосип.

Старша сестра Катерина була Тарасові за няню. Вона доглядала меншеньких дітей, годувала їх, коли батьки працювали на панському полі, поралася в хаті й надворі. Тарас дуже любив свою сестричку-няню, слухався її. Він був допитливий, вразливий, усім цікавився. Любив малий Тарас бавитися з дітворою, а ще більше слухати казки, пісні. Прийде, бувало, мати з роботи, сяде відпочивати, згорнувши свої натруджені за день руки, а він до неї горнеться, просить казку розказати, пісню заспівати. А ще більше любив Тарас розповіді діда Івана Шевченка. Слухати його збиралася не тільки сім'я Шевченків, а й багато сусідів. Дідусь розповідав про героїв, які боролися за правду, за краще життя простих людей, розповідав про повстання селян - кріпаків проти панів. Оповідання діда Івана будили у Тараса думи про долю кріпаків.

Дитяча радість Тараса потьмарилася горем ще в дев'ять років, коли померла мама. А через два роки помер і батько. Ось, як про це пише Шевченко:

 Там матір добрую мою

Ще молодую у могилу

Нужда та праця положила.

Там, батько, плачучи з дітьми,

А ми малі буди і голі,

Не витерпів лихої долі,

Умер на панщині,

А ми-розлізлися межи людьми,

Мов мишенята...

І почалося страшне сирітське життя. Тарас оселяється у дяка в школі - як школяр і дяків помічник. Він за те що вчився мусив виконувати всю роботу в школі та вдома у дяка. Небагато пройшло часу, але багато змінилося в житті хлопця. Він відчував потяг до поезії, малярства. В 14 років його забирають працювати до поміщика - пана Енгельгарда. Важкими були його дитячі роки.

  • Почав писати вірші Тарас ще в дитинстві. Перша його збірка вийшла під назвою «Кобзар» . Знаєте чому?

Коли Тарас був малий, він любив слухати пісні про народ, його життя. Ці пісні співали дідусі і грали на кобзі. їх називали кобзарями. А Шевченко писав вірші про народ і тому назвав свою книгу «Кобзар». Всьому світові відома ця збірка Вірші Шевченка перекладені різними мовами

  • Діти, чому ця книга називається «Кобзар» ?

(відповіді дітей)

 

Вихователь

- Діти, а які вірші Т.Г. Шевченко ви знаєте?

(діти читають вірші)

Дитина 1

Вітер віє-повіває,

По полю гуляє.

На могилі кобзар сидить

Та на кобзі грає.

Кругом його степ, як море Широке, синіє;

Кругом хвилі як ті гори ні землі ні неба

Серце мліє, а Козакам того тільки й треба

Пливуть собі та співають рибалка літає

 А попереду Отаман веде куди знає.

 

Дитина 2

 

Встала весна, чорну землю

Сонну розбудила,

Уквітчала її рястом,

Барвінком укрила.

А на полі жайворонок,

Соловейко в гаї - Землю, убрану весною, Вранці зустрічають.

 

Дитина 3

Сонце заходить, гори чорніють,

Пташечка тихне, поле німіє,

Радіють люде, що одпочинуть,

А я дивлюся... і серцем лину

 В темний садочок на Україну.

 

Дитина 4

 

Світає,

край неба палає,

соловейко в темнім гаї ...

Сонце зустрічає

Тихесенько вітер віє,

Степи, лани мріть...

 

Дитина 5

 

А іноді така печаль

Оступить душу, аж заплачу,

А ще, до того, як побачу

Малого хлопчика в селі.

Мов одірвалось од гіллі,

Одпо-однісіньке під тином

Сидить собі в старій ряднині.

Мені здається, що се я,

Що це ж та молодість моя.

 

Дитина 6

 

І досі сниться: вийшла з хати

Веселая, сміючись, мати,

Цілує діда і дитя,

Аж тричі весело цілує,

 Прийма на руки, і годує,

І спать несе. А дід сидить.

 

Дитина 7

 

Тече вода із-за гаю

Та попід горою.

Хлюпочуться качаточка

Поміж осокою.

 

Дитина 8

 

А качечка випливає

З качуром за ними,

Ловить ряску, розмовляє

З дітками своїми.

 

Дитина 9

 

І на оновленій землі

 Врага не буде, супостата,

А буде син, і буде мати,

І будуть люди на землі.

 

Дитина 10

 

Зоре моя вечірняя,

Зійди над горою,

Поговорим тихесенько

В неволі з тобою.

Розкажи, як за горою

Сонечко сідає,

Як у Дніпра веселочка

Воду позичає.

 

Дитина 11

 

Зацвіла в долині

Червона калина,

Ніби засміялась

Дівчина-дитина.

Любо, любо стало,

Пташечка зраділа

І защебетала.

 

             Дитина 12

 

Садок вишневий коло хати,

 Хрущі над вишнями гудуть,

 Плугатарі з плугами йдуть,

Співають ідучи дівчата,

А матері вечерять ждуть.

Сім'я вечеря коло хати,

Вечірня зіронька встає.

Дочка вечерять подає,

А мати хоче научати,

 Так соловейко не дає.

 

Дитина 13

 

Реве та стогне Дніпр широкий, Сердитий вітер завива,

Додолу верби гне високі,

 Горами хвилю підійма.

 

Дитина 14

 

Світає,

край неба палає,

              соловейко в темнім гаї ...

Сонце зустрічає Тихесенько віте віє,

Степи, лани мріть...

 

Дитина 15

 

По діброві вітер віє,

Гуляє по полю,

Край дороги гне тополю,

До самого долу.

Стан високий, лист широкий

Марно зеленіє.

Кругом поле, як те море

Широке, синіє.

 

 

Вихователь:

-А про що писав в своїх творах Т.Г. Шевченко?

(відповідь дітей)

(про природу та красу рідного краю, про минуле тяжке життя, про свою сім'ю, про любов до матері, жінки).

             Вихователь:

  • Багато віршів написані Шевченком покладені на музику. Це пісні «Заповіт», «Зацвіла в долині», «Реве та стогне Дніпр широкий»,«Стоїть гора високая», «Думи мої думи», «Садок вишневий коло хати»,«Ой, у полі калина» .
  • Музична пауза пісня « Зоре моя вечірняя»

Підсумок заняття

Вихователь:

-про яку визначну людину ми сьогодні говорили? Який ваш улюблений вірш Шевченка?

 

 

 

Електронна реєстрація в ДНЗ "Ластівка"

Ласівка

Яндекс.Метрика

Логін: *

Пароль: *