ЗДО №12 "Ластівка" Ворзель
м Буча

Практичний психолог ЗДО №12 "Ластівка"

 Практичний психолог: Байкова Юлія Львівна

Психологічна підготовка дитини до дитячого садка

Адаптація до садочку

Світлі, радісні розповіді мами про принади дитячого садка, мабуть, найкращий спосіб підготувати до нього малюка.  Говоріть про це багато, часто, буквально кожен день!  Наповнюйте розповідь цікавими подробицями, описами ігор і захоплюючих занять.  Але, звичайно, не обманюйте дитину, чи не обіцяйте того, що свідомо нездійсненно.  Дуже важливо, щоб мама говорила щиро, щоб в її голосі малюк не відчував сумніви, невпевненості.  Просто самі налаштуйтеся на краще і переконайте в цьому дитину!  А ось якщо мама буде переживати, нервувати і навіть плакати, уявляючи собі жахи розлуки з малюком, навряд чи вона зможе переконати дитину в тому, що дитячий сад - гарне місце.

Розповідайте маляті про те, які цікаві свята і веселі ранки проходять в дитячому саду.  Нехай малюк дізнається, що на святі діти співають і танцюють для мам і тат, а мами і тата дивляться на них і плескають у долоні.  Може, у когось з ваших друзів і близьких знайдуться записи таких заходів?  Подивіться їх разом з малюком: які гарні у хлопців костюми, як весело танцювати і грати з Дідом Морозом, які чудові подарунки отримують хлопці!  Якщо у вас збереглися фотографії з ваших власних ранків, подивіться їх разом з малюком, розкажіть йому про свої дитсадівських спогадах.  Зрозуміло, що всі історії повинні бути тільки позитивними!

Обов'язково розкажіть дитині про розпорядок дня в дитячому саду. 

Потрапляючи вперше в незнайому обстановку, малюки губляться ще й тому, що не знають, що потрібно робити.  Розкажіть, що вранці в садку сніданок, потім цікаві заняття, потім дітлахи йдуть на прогулянку, після неї миють ручки і обідають.  Розкажіть, що таке тиха година і як потрібно себе вести.  Поговоріть про те, що таке музичні і спортивні заняття.  І звичайно, повідомте, коли саме ви прийдете за малюком.  Цей пункт обов'язково повинен бути присутнім в його розпорядку дня!  Наприклад: «Я заберу тебе відразу після обіду».  Або: «Тільки ти прокинешся, а я вже буду тебе чекати!» Частіше розмовляйте з малюком на тему розпорядку дня, просите його повторювати за вами, задавайте питання: «А що буває в садку після тихої години?  Куди дітки вішають свої речі?  Що роблять дітки після полудня? »

Зараз у продажу можна відшукати книги для найменших, спрямовані на підготовку до дитячого садка.  Зазвичай в таких книгах описуються різні ситуації, пов'язані з дитячим садком, дані яскраві, зрозумілі малюкові картинки.  Іноді в них діють не діти, а звірята.  Якщо відшукаєте подібну книгу, неодмінно придбайте.  Вона допоможе дохідливо пояснити малюкові, що ж таке дитячий сад, навчить правильно поводитися в різних ситуаціях і, звичайно, буде формувати у дитини позитивний настрій.

Не забувайте і про мультиках на «садкову» тему!  Може, Петрик П'яточкін з мультфільму «Як Петрик П'яточкін слоників рахував» і не кращий приклад для наслідування, але зате, подивившись мультик, крихітка зможе зробити корисний висновок: нічого собі, як, виявляється, в садку весело!  Можна і книги почитати.  Наприклад, «Про Віру і Анфісу» Е. Успенського.  Там теж торкаються теми дитячого садка.

 

 

 

 

 

 

Розвивальні вправи

Вправа  «Покличемо ласкаво»

Психолог  запитує дітей, як вони можуть ласкаво звернути­ся до рідних ( Діти вимовляють слова-назви родичів у кличній формі)

- Як звернемося до мами? (психолог допомагає дітям правильно сформувати слова у кличній формі: «Мамочко, матусенько, мамуню, матусю»)

- Як ласкаво звернемося до тата? (Таточку, татусю, татику, татку)

- Як покличемо лагідно бабусю? (Бабусю, бабусенько, бабуленько)

- Як звернемося лагідно до дідуся? (Дідусю, дідусенько, дідику)

 Вправа «Назви лагідно кожного члена сім'ї»

Син - синок - синочок; 

 Дочка - донька - донечка;

Брат - братик;   

Сестра - сестричка - сестричка;

Мамо - мамо - матусю; 

 Тато - тато - татуньо;

Бабця - бабуся - бабусечка; 

 Дідусь - дідусь - дедусенько.

Вправа  «Дорослі й діти» (Малята розмірковують і відповідають на питання одним словом)

  • Хто ходить на роботу? (Дорослі)
  • Хто відвідує дитсадок? (Діти)
  • Хто має професію? (Дорослі)
  • Хто в майбутньому матиме професію? (Діти)
  • Хто багато працює? (Дорослі)
  • Хто часто грається? (Діти)
  • Хто швидко росте та дорослішає? (Діти)
  • Хто колись був малюками? (Дорослі)
  • Хто грається в «доньки матері?» (Діти)
  • Хто виховує донечок та синочків? (Дорослі)

Вправа «Хто чим любить займатись в родині?». (Відгадати за малюнком хто чим захоплюється і які виконує обов’язки) ( розгляд ілюстрацій «Моя родина»)

 

Криза 3-х років

Період звикання до статусу мами чи тата, кольки та перші зубки вже позаду. Здавалося б настало нарешті спокійне батьківське життя. Та ж ось дитина стала вередливою, впертою, все заперечує та кричить "Я сам(а)!"

Часто батьки стають збентеженими через незвичну поведінку їхньої слухняної дитини.

Що робити? Куди бігти? Хто винен?

Та все не так страшно, як здається. Через цей етап проходять всі батьки. Це лише криза 3-х років.

Строки перебігу кризи, як і прояви, суто індивідуальні та знаходяться в межах 2,5-4 років.

Спробуємо розібратися, що ж відбувається з дитиною в цей період.

Виявляється, приблизно в 3 роки у дитини дозрівають лобні долі кори головного мозку, що є фізіологічною основою для становлення особистості дитини. В цей час дитина усвідомлює своє "Я" та ментально відділяється від дорослого.

Як говорилося вище, прояви кризи у кожної дитини індивідуальні, але все ж мають спільні риси:

1. Упертість. Дитина наполягає на своєму рішенні, навіть якщо її бажання суперечить її потребам.

2. Негативізм. Проявляється у запереченні всього та прагненні робити все навпаки, навіть всупереч своїм бажанням, якщо вони збігаються із бажанням дорослого та всупереч здоровому глуздові.

3. Гонорливість. Дитина протестує проти всього на світі, вона незадоволена всім, що їй пропонують.

4. Своєвілля. Прагнення до незалежності від дорослого, самостійності. Дитина хоче все робити та вирішувати сама.

5. Знецінення. Знецінюють стосунки, старі правила поведінки, ставлення до речей. Те, що раніше було хорошим та улюбленим, стає поганим.

6. Протест-бунт. Дитина знахоиться в сані суперечки з дорослими. "Вся поведінка дитини набуває рис протесту, нібито дитина знаходиться в стані війни з навколишніми, в постійному конфлікті з ними",— писав Л.С. Виготський.

7. Деспотизм. Дитиною жорстко проявляється влада над дорослими, які їй підкоряються. Якщо в сім'ї кілька дітей, деспотизм набуває рис загострених ревнощів, бо інші діти не мають жодних прав.

Потрібно пам'ятати про те, що зовнішні негативні ознаки — це лише зворотний бік позитивних складових змін особистості, головний і основний сенс будь-якого критичного віку.

Криза трьох років являє собою значну зміну взаємовідносин, які існували до цього часу між дитиною і дорослим. У кінці раннього віку виникає тенденція до самостійної діяльності, яка знаменує собою те, що дорослі більше не закриті для дитини предметом і способом дій з нею, а нібито вперше розкриваються перед нею, виступають як носії зразків дій і відносин в навколишньому світі. Феномен "Я сам" означає не лише . виникнення зовні помітної самостійності, але й одночасне відділення дитини від дорослої людини. У результаті такого відділення дорослі нібито вперше виникають у світі дитячого життя. Світ дитячого життя із світу обмеженого предметами, перетворюється в світ дорослих людей. Тенденція жити загальним життям з дорослим проходить через все дитинство; дитина, відділяючись від дорослого, встановлює з ним більш глибокі стосунки, підкреслював Д.Б. Ельконін.

 

 

 

Електронна реєстрація в ДНЗ "Ластівка"

Ласівка

Яндекс.Метрика

Логін: *

Пароль: *